Τετάρτη, Φεβρουαρίου 01, 2012

Κράτος Λογικής

-Πες μου την αλήθεια, εσύ έσπασες το βάζο;

-Όχι μητέρα. Δύο είναι οι βασικές αιτίες που το βάζο έσπασε: ο νόμος της βαρύτητος και η μοριακή του σύνθεση που καθορίζει τον βαθμό ελαστικότητός του.

-Παιδί μου, πες μου, εσύ το έσπρωξες και έπεσε και έσπασε;

-Εγώ απλώς το έσπρωξα, αλλά δεν ευθύνομαι που έσπασε.

-Δεν γνώριζες εξ αρχής ότι αν σπρώξεις το βάζο, θα πέσει κάτω και θα σπάσει;

-Γνώριζα μετά βεβαιότητος ότι αν σπρώξω το βάζο, αυτό θα μετακινηθεί• δεν ήμουν βέβαιος για το αν θα πέσει, και πολύ περισσότερο για το αν θα σπάσει.

-Η πρόθεσή σου ποια ήταν; Ήθελες να σπάσει το βάζο;

-Πώς θα μπορούσα να ήθελα να συμβεί κάτι για το οποίο δεν ήμουν βέβαιος ότι μπορεί να συμβεί;

-Ναι, αλλά το γεγονός ότι το βάζο έσπασε, σου προσέφερε ικανοποίηση;

-Δεν είμαι βέβαιος, μητέρα, μάλλον ελαχίστην, και όχι ικανοποίηση για αυτήν καθ’ αυτήν την θραύση του και την ζημίαν που αυτή προεκάλεσε, αλλά για το γεγονός του ότι επισώρευσα ακόμα μίαν εμπειρική γνώση η οποία και θα μου χρησιμεύει στο εξής από καθαρά στατιστικήν άποψη.

-Παιδί μου σε συγχαίρω για το φιλέρευνο πνεύμα σου, καθώς και για τον τρόπο που διαχειρίζεσαι τον προφορικόν λόγον και, ειδικότερον, παραθέτεις τα επιχειρήματά σου. Κρίνεσαι δε ανάξιος τιμωρίας.

4 σχόλια:

kukuzelis είπε...

Νομίζω ότι προοδεύομε ως λαός.

Dimitri Sykias είπε...

Από το (2) συνάγουμε ότι ο ευφήης μικρός γνωρίζει τα περί βαρύτητας και περί αντοχής υλικών.
Στο (6) δείχνει να γνωρίζει τον 2ο νόμο του Νεύτωνα, σίγουρα θα έχει διαβάσει και για την τριβή.
Πως δικαιολογούνται λοιπόν οι υπόλοιπες προτάσεις;
Κατά τη γνώμη μου πρόκειται για έναν παλιοψεύτη που εξαπατά μια αφελή και εύπιστη μητέρα.

γεράσιμος μπερεκέτης είπε...

Κουκ, ποιος λαός προοδεύει ακριβώς. Τα φαντασιωτικά μαμόθρευτα;

Δημήτρη, όλα αυτά συμβαίνουν σε ένα κράτος (όχι στην λογική αλλά στο κράτος της). Η σχέση κυριαρχίας μητέρας-παιδιού εγκυμονεί την αλληλοεξαπάτηση. Και να σου πω την αλήθεια, η μαμά είναι πιο υστερόβουλη. Διότι ως μαμά καταλαβαίνει αν όχι στο μυαλό της, στο πετσί της το ψέμα. Αλλά από την άλλη αντιλαμβάνεται ότι οι μέθοδοι του παιδιού της μπορεί να του εξασφαλίσουν ένα καλό μέλλον...

γεράσιμος μπερεκέτης είπε...

Και κουκ και dsyk να προσθέσω, ότι θεωρώ τον εαυτό μου μέλος του λαού των φαντασιωτικών μαμοθρέφτων, και για να μη φανώ αλαζών, αλλά κυρίως γιατί για την ώρα την βγάζω καθαρή (έχω και το ιντερνετάκι μου). Για αργότερα δεν ξέρω .... αυτό το ρημάδι το προτσές "εδώ μού κάθεται" από όταν ήμουν μικρός, και μου φαίνεται ότι πάντα δικαιώνεται το άτιμο...

οι παχουλές αναρτήσεις (όσο τις διαβάζετε τόσο παχαίνουν)