Παρασκευή, Ιανουαρίου 28, 2005

ΕΚ ΤΟΥ ΠΡΟΧΕΙΡΟΥ

Είναι 12 και 29, μεσάνυχτα. Δίνω περιθώριο μέχρι τις μιάμισι για να γράψω κάτι, επειδή δεν πρέπει να πάει τσάμπα το ουισκάκι.
Το να γράφω απευθείας στο καλό, ήταν ένα εγχείρημα τακτικό της μαθητικής μου ηλικίας, που με ακολουθεί ως τώρα. Νόμιζα, τότε, ότι εξοικονομούσα χρόνο, αλλά έλιωνα τις γόμες. Τώρα, πληρώνω τον κοσμοτέ, μιας και γράφω ονλάιν, αλλά ευτυχώς εφευρέθηκε το μπακσπέις και το ντηλήτ. Και δυστυχώς, είμαι εκ φύσεως ανορθόγραφος και το γραφτήρι του μπλόγκ δεν έχει ορθογράφο, οπότε θα εκτεθώ.
Αλλά και μουσικά έργα έχω γράψει πολλά, σχεδόν όλα μου, χωρίς πρόχειρο. Να μου πεις, αν ήθελα να χτενίζω (κείμενα, μουσικά και μη) θα είχα γίνει κομμωτής (κειμένων, μουσικών και μη).
Τώρα μόλις την έκανα τη μαλακία....Φύσηξα να διώξω τη σκόνη από το γραφείο, αλλά το φύσημα σκόρπισε τις στάχτες απ' το τασάκι..., όχι, ευτυχώς δεν πέσανε στο ουίσκι. Τη γλίτωσα. Ξαναφυσάω και η καθαριότητα της νύφης επετελέσθη.
Λοιπόν, μάλλον φοβάμαι να λειτουργώ εκ του προχείρου, γι' αυτό γράφω συνήθως μια κι έξω στο καλό. Με το μπλόγκ είχα ψιλοκομπλάρει, αλλά τώρα ξεθάρρεψα. Ψευδώνυμος γαρ, φίλοι οι περισσότεροι που διαβάζουν, αλλά και οι άγνωστοι έρχονται με φιλική διάθεση.
Τα ίδια φοβικά πάθαινα παλιά και στις συναυλίες, όταν ήταν να παίξω, αργότερα όταν παιζόταν κάποιο έργο μου. Δεν μπορώ τον έλεγχο. Και ο ορθογραφικός έλεγχος του Γουόρντ με γεμίζει άγχος. Κοκκινάδια, κοκκινάδια, άσε μερικές φορές που μπαίνουνε και αδίκως, μόνο και μόνο επειδή το λεξικό δεν είναι ενημερωμένο. Άσε που αν τα ορθώς κοκκινισμένα τα εντάξεις στο λεξικό του ορθογράφου, νο προμπλέμ μετά.
Ο φόβος του λάθους είναι ο αντίποδας της αίσθησης του μάταιου. (SHOSHTOSH)
Ο έχων την αίσθησιν της ματαιότητος μπορεί να επιλέξει ελέυθερα μεταξύ του να τελειοποιεί ή να μην τελειοποιεί. Ο έχων τον φόβο του λάθους είναι αγκιλωμένος στις συνεχείς τύψεις και το άγχος. Από αυτά πάσχω.
Τα ξεπερνάω με το πιοτό λίγο (λέω ότι δεν πίνω και πολύ), αλλά σκατά.Οι τύψεις, τύψεις.
Γιατί δεν φχαριστιέμαι την ανεξαρτησία που ο ίδιος παρέχω στον εαυτό μου, παιδιόθεν. Αφού μια κι έξω γράφω στο καλό τις περισσότερες φορές, τι στην ευχή! Τύψεις επειδή δεν γράφω πρώτα στο πρόχειρο.
Και πως γράφουμε πρώτα στο πρόχειρο, όταν πρόκειται για σχέσεις ανθρώπων; Και ποιό είναι το καλό.
Μμμμμ....
Αυτά όλα μου μοιάζουν με καθήλωση στην παιδική ηλικία, γιατρέ μου. Ανωριμότης (και παρόλα αυτά πήγαμε και φαντάροι).
Τι γρήγορα που μετάνιωσα, που χθες έλεγα ότι βαριέμαι να γράψω....!
Καλά έκανα και μετάνιωσα. Χθες ήθελα να γράψω, αλλά βαριόμουν να γράφω πρώτα στο πρόχειρο και μετά στο καλό. Σήμερα έγραψα στο καλό κατ' ευθείαν.
ΤΥΠΩΘΗΤΩ

3 σχόλια:

Taflinel είπε...

Φίλτατε,
Νομίζω πως όλα γύρω από την έκθεση γυρνούν. Όχι μόνο την προσωπική αλλά κι απ' αυτή που γράφαμε παλιά στο σχολείο.

Ούτε εγώ χρησιμοποιούσα ποτέ πρόχειρο. Όλα ήταν ξεκάθαρα κι εξακολουθούν να είναι. Ένα εξαιρετικά μεγάλο ποσοστό του δικού μου δικτυολογίου είναι γραμμένο on-line, κυριολεκτικά. Είτε έχοντας έτοιμη ιδέα, είτε όχι.

Όπως και στις σχέσεις, τα ρίσκα κοιτάς κάθε φορά και προχωράς (ή παραμένεις στάσιμος). Νομίζω πως αυτός ο "εσωτερικός εκβιασμός" είναι ο καλύτερος τρόπος για να δώσεις μια δόση αλήθειας μέσα από κάτι ψεύτικο.

Αλλιώς μένουν τα κείμενα μόνο στο πρόχειρο...

Χαιρετώ,
Taf

Υ.γ. Σκεφτόμουν την "επανάσταση" που θα 'χαμε αν απαγορευόταν το κάπνισμα και η κατανάλωση αλκοολούχων στους χώρους του Βlogger... :)

Ανώνυμος είπε...

Σ' ένα μάταιο κόσμο το να κάνεις λάθος είναι μάταιο. Και το σωστό είναι μάταιο. Άρα ο μάταιος κόσμος είναι ή αντιφατικός ή ανύπαρκτος. Μην διανοηθείτε ότι είναι μάταιος, οι ταθτολογίες απαγορεύονται.
Ι. Σταλίνος

arkoudos είπε...

Οι άγνωστοι έρχονται με τις φιλικότερες των διαθέσεων.

Και κάθε φορά που διαβάζουν τέτοια κείμενα, λένε "αντε ρε μπαγάσα, πάλι σε καλό μου βγήκε".

Αντε, γειά μας.

οι παχουλές αναρτήσεις (όσο τις διαβάζετε τόσο παχαίνουν)