tag:blogger.com,1999:blog-9997667.post2071419421493581598..comments2023-12-09T00:33:41.527+02:00Comments on KRATIMOKATAVASMA: Η τελευταία όπερα πριν το κρεματόριογεράσιμος μπερεκέτηςhttp://www.blogger.com/profile/01482044670343863018noreply@blogger.comBlogger7125tag:blogger.com,1999:blog-9997667.post-18952069745562127862008-06-21T03:26:00.000+03:002008-06-21T03:26:00.000+03:00Πέρασα, δάσκαλε, να ευχηθώ να τη χαιρόμαστε (μέρα ...Πέρασα, δάσκαλε, να ευχηθώ να τη χαιρόμαστε (μέρα που είναι), γιατί όλες αυτές τις μέρες δουλεύω, και για πολλοστή φορά δε θα παρευρεθώ σε πρότασή σου.<BR/><BR/>Θα έγραφα και άλλα, αλλά υπάρχει και το e-mail.<BR/><BR/>καλημέραAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9997667.post-56729616293179984212008-06-21T03:09:00.000+03:002008-06-21T03:09:00.000+03:00Αγαπητέ Ηνίοχε, θα σας παρακαλούσα επειδή με ενδια...Αγαπητέ Ηνίοχε, θα σας παρακαλούσα επειδή με ενδιαφέρει, αν έχετε στοιχεία απτά ότι το έργο ήταν παραγγελία, να μου τα γνωρίσετε αν είναι δυνατόν. Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.γεράσιμος μπερεκέτηςhttps://www.blogger.com/profile/01482044670343863018noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9997667.post-23121979080314936692008-06-20T18:47:00.000+03:002008-06-20T18:47:00.000+03:00Ο Ούλμαν πέθανε στα κρεματόρια, όντως. Να προσθέσω...Ο Ούλμαν πέθανε στα κρεματόρια, όντως. Να προσθέσω ότι η όπερα ήταν παραγγελία των Ναζί που ήθελαν να δείξουν ότι οι συνθήκες ζωής στο γκέτο ήταν ιδανικές και έτσι παρήγγειλαν μια σειρά έργων σε μερικούς καλλιτέχνες τροφίμους του γκέτο για να δείξουν και τα πολιτιστικά επιτεύγματα των αναμορφωτηρίων του Ναζισμού. Η παρτιτούρα νομίζω ότι φυγαδεύτηκε από κάποιον πιανίστα που συμμετείχε στις πρόβες αλλά δεν ήταν μέλος του γκέτο.hnioxoshttps://www.blogger.com/profile/00807089671621502926noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9997667.post-40235204333411220122008-06-20T14:56:00.000+03:002008-06-20T14:56:00.000+03:00Το ποστ είχε χαρακτήρα ενημερωτικό και απέφυγα να ...Το ποστ είχε χαρακτήρα ενημερωτικό και απέφυγα να επεκταθώ γιατί θα κινδύνευε να χαθεί η πληροφορία. Αλλά εδώ τώρα που συζητάμε, μπορώ να πω ότι μέσα στην πράξη αυτών των δύο δημιουργών αφουγκράζομαι την εξής διαδικασία: <BR/>Να ξεκινούν για μία όπερα ίσως ελαφρώς συμβολική - αλλά όχι επικίνδυνα - και λίγο-λίγο να βρίσκουν την ουσιαστική κεντρική ιδέα. Οπότε μπαίνει το δίλημμα: γνήσια τέχνη και θάνατος ή φρου-φρού και αρώματα και τη βγάζουμε; Ο γνήσιος καλλιτέχνης δεν μπορεί να αποχωριστεί την ιδέα που βρήκε. Θα τα ρισκάρει όλα προκειμένου να της δώσει ζωή. <BR/>Το έργο Ο Αυτοκράτορας της Ατλαντίδας δεν είναι το αριστούργημα του 20ου αιώνα. Όμως η όπερα αυτή δεν εξαντλείται στο λιμπρέτο της και στην μουσική της. Τελειώνει με την μετάπραξη στα κρεματόρια. Επειδή το τέλος τους ήταν προδιαγεγραμμένο αναγκαστικά είναι οργανικό μέρος αυτής της όπερας, όπως μία από τις πράξεις της είναι και η πρόβα που διακόπηκε, όπως και τα Ες-Ες είναι ένα δευτερεύον κόρο. Θα μπορούσαν να ζήσουν αν ήδη ο Αυτοκράτορας δεν είχε συμφωνήσει με το Χάρο. <BR/>Και τοτε και μόνον τότε η όπερα τους είναι ένα αριστούργημα: αν πεθάνουν οι ίδιοι στο κρεματόριο.<BR/>Λέτε να ήθελαν να γράψουν ένα έλασσον έργο του γερμανικού εξπρεσσιονισμού;γεράσιμος μπερεκέτηςhttps://www.blogger.com/profile/01482044670343863018noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9997667.post-27942668257692746972008-06-20T12:25:00.000+03:002008-06-20T12:25:00.000+03:00Βρε Κουκουζέλη, τι ψάχνεις, απευθύνσου στα κατάλλη...Βρε Κουκουζέλη, τι ψάχνεις, απευθύνσου στα κατάλληλα άτομα... Φυσικά και ήξεραν τι τους περίμενε. Η άρια του τυμπανιστή, που κηρύσσει τον πόλεμο «εναντίων όλων, μέχρι να ξεριζωθεί το κακό από την αυτοκρατορία» είναι το Deutschland über alles σε μινόρε. Πάντως οι αντιστοιχίες είναι ανατριχιαστικές.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9997667.post-3554784959855340792008-06-20T11:20:00.000+03:002008-06-20T11:20:00.000+03:00Το λιμπρέτο του Petr Kien. Όποιος μου βρει το λιμπ...Το λιμπρέτο του <A HREF="http://www.findagrave.com/cgi-bin/fg.cgi?page=gr&GRid=22684734" REL="nofollow">Petr Kien</A>. Όποιος μου βρει το λιμπρέτο παίρνει βραβείο κουκουζέλης. Αν το ακούσεις χωρίς να σκεφτείς το κρεματόριο, τότε πλουτίζεις το έργο. Προστίθενται κι άλλες διαστάσεις. Αναδεικνύεται το χιούμορ του θανάτου. Το θανάσιμο και λυρικό χιούμορ του Kien.kukuzelishttps://www.blogger.com/profile/17221577562331121910noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9997667.post-38105954614239754322008-06-20T08:39:00.000+03:002008-06-20T08:39:00.000+03:00Μπορεί η σύγκριση να φανεί ανίερη αν και δεν το νο...Μπορεί η σύγκριση να φανεί ανίερη αν και δεν το νομίζω. Η ιστορία αυτή μου θυμίζει την άλλη ιστορία που <A HREF="http://diastaseis.blogspot.com/2008/06/blog-post_07.html" REL="nofollow">έγραψε προ ημερών στα ΝΕΑ</A> ο Μητσός για τη "Δυναμό" Κιέβου, οι παίκτες της οποίας νίκησαν την ομάδα του Χίτλερ αν και τους είχαν προειδοποιήσει πως θα τους εκτελούσαν αν κέρδιζαν τον αγώνα.<BR/><BR/>Δεν μπορεί ο Ούλμαν και ο Κην να μην ήξεραν τί τους περίμενε.Αθήναιοςhttps://www.blogger.com/profile/07880697100290796556noreply@blogger.com